Киселівська громада

Чернігівська область, Чернігівський район

ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ УКРАЇНИ ВИКОНАВЧА ДИРЕКЦІЯ ІНФОРМУЄ

Дата: 20.09.2021 15:04
Кількість переглядів: 1000

Фото без опису

Потреба у видатках на лікарняні, декретні, страхові виплати і медико-соціальні послуги перевищила надходження на 2,3 млрд грн у серпні

За підсумками серпня 2021 року на рахунок Фонду соціального страхування України надійшло 2,427 мільярда гривень частки ЄСВ. Потреба у видатках на допомоги і страхові виплати за цей же період склала 4,69 млрд гривень із врахуванням заборгованості з фінансування лікарняних, декретних і допомог на поховання, що накопичилась на початок місяця.

Перевищення потреби у видатках над фактичними доходами від частки ЄСВ, з якої складається бюджет Фонду, склало 2,3 мільярда гривень.

З чим пов’язано зростання потреби у видатках?

? Потреба у видатках перевищує доходи від частки ЄСВ упродовж усього 2021 року та корелює із зростанням сум допомог за лікарняними листками, виданими, у тому числі, в разі лікування від COVID-19.

? Наприклад, за підсумками першого півріччя 2021 року витрати Фонду на допомогу по тимчасовій втраті працездатності порівняно з тим же періодом 2020 року збільшились на 3,4 млрд грн, або на 72%.

? Також з початку пандемії Фонд отримав додаткове фінансове навантаження, пов’язане із оплатою самоізоляції контактних осіб, надання страхових виплат медичним працівникам, які інфікувались коронавірусом під час виконання професійних обов’язків, а також членам їх родин у разі смерті працівників закладів охорони здоров’я тощо.

? Тож однією з основних причин зростання потреби у видатках є пандемія COVID-19, а періоди піків захворюваності співпадають із збільшенням сум допомог за лікарняними листками, які передають до Фонду на оплату (із врахуванням, що заяви-розрахунки для фінансування допомог подаються після одужання).

З чого складається бюджет Фонду соціального страхування України?

? Бюджет Фонду майже повністю складається з частки ЄСВ. Увесь обсяг сплаченого єдиного внеску розподіляється між ФССУ, Пенсійним фондом і Фондом соцстрахування на випадок безробіття відповідно до визначених Урядом пропорцій. Так, до бюджету ФССУ надходить частка ЄСВ у розмірі 9,5727% від 100% обсягу єдиного внеску.

? Ця частка надходить на рахунок Фонду по мірі сплати єдиного внеску страхувальниками та одразу направляється на фінансування матеріального забезпечення та страхових виплат. ФССУ не тримає коштів на рахунку та направляє їх на виплати допомог щодня, аби якомога пришвидшити отримання коштів застрахованими особами.

Чому потреба у видатках Фонду перевищує обсяг надходжень?

? Так склалось через сукупність двох факторів: зростання потреби у видатках, про яке ми писали вище, і зменшення надходжень.

? У першу чергу, падіння обсягів надходжень Фонду пов’язано із системним зменшенням упродовж декількох років відсотку частки ЄСВ, яка направляється до бюджету ФССУ. Загалом її було зменшено майже на 5% – до 9,5727%. У грошовому еквіваленті це розрахунково дорівнює близько 16 млрд грн недоотриманих коштів.

? Таке суттєве зменшення частки від ЄСВ, що направляється на здійснення ФССУ виплат, призвело до фактичної відсутності в бюджеті Фонду резерву коштів, які можна було направити на фінансування допомог у разі непередбачуваного росту потреби у видатках через пандемію.

? Також надходження зменшились у зв’язку із пільгами, які було запроваджено для захисту підприємців. Так, за розрахунками у 2021 році ФССУ прогнозно недоотримає 745,8 млн гривень частки єдиного внеску через зміни у законодавстві щодо звільнення окремих категорій страхувальників від сплати ЄСВ.

Коли очікувати фінансування лікарняних і декретних допомог?

? Попри збільшення стандартних строків фінансування матеріального забезпечення, усі види допомог надаються Фондом у повному обсязі.

? Страховим захистом сьогодні забезпечені майже 12 мільйонів застрахованих осіб і близько 200 тисяч потерпілих на виробництві та їх родин.

? Фонд соціального страхування України направляє кошти на матеріальне забезпечення і страхові виплати кожного дня. Аби працівники могли слідкувати за станом фінансування онлайн, щоденно у телеграм-каналі Фонду https://t.me/socialfund ми звітуємось про суми і напрями виплат за тегом #фінансування_оперативно.

? Після проведення фінансування проходить декілька днів банківських операцій, доки кошти надійдуть на рахунок роботодавця. Ця інформація оновлюється за тегом #фінансування_страхувальників.

? Важливо пам’ятати, що дата фінансування прямо залежить від дати подання заяви-розрахунку за лікарняним листком. Дізнатись точну дату подання заяви-розрахунку працівники можуть у своїй бухгалтерії або у відділенні Фонду за місцем реєстрації роботодавця, контакти у розрізі регіонів: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/968493 (потрібно буде назвати свій ідентифікаційний код). 

 

 

 

Інформаційно. У зазначеній потребі у видатках враховано виключно безпосередні виплати застрахованим особам, потерпілим на виробництві, членам їх сімей, а також фінансування надання їм медико-соціальних послуг. Адміністративно-господарські витрати (видатки на виконання обов’язків страховика, підтримання і доопрацювання інформаційно-аналітичних систем, заробітна плата працівників, комунальні послуги тощо – загалом 0,1 млрд грн) не включено до наведеної статистики.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
 Фонду соціального страхування України

 

Фонд профінансував щомісячні страхові виплати за серпень у повному обсязі

Сьогодні, 15.09.2021, Фонд соціального страхування України завершив фінансування щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві та членам їх родин за серпень. Кошти перераховано вчасно та в повному обсязі для майже 200 тисяч осіб. Виплати таких допомог здійснюються у наступному місяці за попередній.

З початку року для потерпілих внаслідок професійних захворювань або нещасних випадків на виробництві, зокрема у разі гострих профхвороб на COVID-19, а також членів їх родин було профінансовано понад 7,7 млрд гривень щомісячних страхових виплат.

Фонд соціального страхування України здійснює страхування на випадок тимчасової або стійкої втрати працездатності внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, а також смерті потерпілого. У кожному із зазначених випадків передбачено страхові виплати безпосередньо потерпілим або членам їх сімей.

Зокрема, щомісячна страхова виплата призначається потерпілому у разі часткової або повної втрати працездатності та компенсує втрачений заробіток або його частину відповідно до визначеного МСЕК ступеня непрацездатності. Також страхову виплату щомісяця отримують члени родин потерпілих у разі їх смерті.

 

Пресслужба виконавчої дирекції
 Фонду соціального страхування України

 

Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними?

Уже майже 20 тисяч електронних листків непрацездатності прийнято Фондом соціального страхування України до оплати, а перші з них вже було профінансовано. Як і в разі паперових, для отримання допомоги за електронним лікарняним роботодавець має сформувати та подати до ФССУ заяву-розрахунок – саме від дати її отримання залежить дата фінансування матеріального забезпечення.

Які особливості оформлення заяви-розрахунку за е-лікарняними?

? Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилась і тотожна для паперових і електронних лікарняних.

? Вона визначена у Порядку фінансування страхувальників, затвердженому постановою правління ФССУ від 19.07.2018 № 12: http://www.fssu.gov.ua/fse/control/main/uk/publish/article/958546 

? Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

? Зверніть увагу, хоча форми заяв-розрахунків однакові для всіх лікарняних, більшість клієнтських спеціалізованих програмних забезпечень для електронного документообігу пропонують окремі форми заяв для паперових і електронних листків непрацездатності.

Формування заяви-розрахунку за е-лікарняним:

? перші шість колонок заповнюються без змін, а поле «Серія» необхідно залишити порожнім;

? у полі «Номер» вказується номер електронного лікарняного – він складається із десяти цифр і цифри після знаку дефісу;

? у наступному полі потрібно вказати, є е-лікарняний первинним або продовженням (1 або 2 відповідно). Визначити це допоможе унікальний номер випадку непрацездатності, який також зазначено в електронному лікарняному – він буде співпадати для всіх лікарняних, сформованих в межах одного страхового випадку. Детальніше: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4111263955668786 

? у десятій колонці вказується оновлений код причини непрацездатності – він відрізняється від визначених для паперових лікарняних. Так, в е-лікарняних причини непрацездатності бувають:

«1 - Тимчасова непрацездатність внаслідок захворювання або травми, що не пов’язані з нещасним випадком на виробництві»

«2 - Вагітність і пологи»

«3 - Необхідність догляду за хворою дитиною»

«4 - Необхідність догляду за хворим членом сім’ї»

«5 - Необхідність догляду за дитиною віком до трьох років або дитиною з інвалідністю віком до 18 років у разі хвороби матері або іншої особи, яка доглядає за такою дитиною»

«6 - Карантин, встановлений відповідно до законодавства»

«7 - Протезування з поміщенням у стаціонар протезно-ортопедичного підприємства»

«8 - Перебування у відділенні санаторно-курортного закладу»

«9 - Тимчасове переведення застрахованої особи відповідно до медичного висновку на легшу, нижчеоплачувану роботу» (може бути із позначкою про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта)

«10 - Перебування в самоізоляції, обсервації під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-СoV-2»

Також у разі наявності в медичному висновку відмітки про зв’язок випадку тимчасової непрацездатності з професійною діяльністю пацієнта, причина непрацездатності за кодом 1 після завершення відповідного розслідування може бути змінена Фондом на підставі актів розслідування нещасного випадку або професійного захворювання на причини:

«11 - Тимчасова непрацездатність внаслідок професійного захворювання»

«12 - Тимчасова непрацездатність внаслідок нещасного випадку на виробництві»;

? решта колонок заповнюються, як і раніше.

? Процедура подання заяв-розрахунків за паперовими і е-лікарняними не відрізняється. Документ можна подати онлайн за допомогою клієнтського спеціалізованого програмного забезпечення або на паперових носіях. Однак зверніть увагу, що заяву-розрахунок не можна подати через відповідний інтерфейс в електронному кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України – наразі він не має функціональної реалізації, а подані через нього заяви-розрахунки не передаються до органів Фонду соціального страхування України! Як подати заяву-розрахунок за е-лікарняними: https://www.facebook.com/SocialFundUA/posts/4117143828414132 

 

Пресслужба виконавчої дирекції
 Фонду соціального страхування України


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь