Як отримати кваліфіковані електронні довірчі послуги на електронні носії у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби (алгоритм дій)
Для отримання у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (далі – КНЕДП ДПС) кваліфікованих електронних довірчих послуг (далі – ЕДП) необхідно:
1. ознайомитися з Регламентом КНЕДП ДПС та умовами Договору про надання ЕДП;
2. підготувати необхідні для отримання кваліфікованих ЕДП документи, з переліком яких можливо ознайомитись у розділі «Отримання електронних довірчих послуг» вебсайту КНЕДП ДПС, обравши відповідну категорію (також можливо надати документи за допомогою функції «Шерінг» застосунку «Дія»);
3. звернутися до обраного відокремленого пункту реєстрації (далі – ВПР) з оригіналами документів для ідентифікації користувача та передачі необхідних для реєстрації документів. У разі наявності відображення паспорта громадянина України/паспорта громадянина України для виїзду за кордон в застосунку «Дія», версії не нижче 2.0 – ідентифікація користувача та передача документів здійснюється за допомогою смартфону;
4. мати в наявності носій інформації (з’ємний флеш-носій, оптичний носій CD/DVD, захищений носій ключової інформації, тощо), куди буде генеруватися особистий ключ.
ВПР не надає послуги з копіювання, друку та заповнення реєстраційних карток, бланків та інших документів, а також не здійснює продаж або безоплатне надання захищених носіїв особистих ключів.
Який порядок ідентифікації та реєстрації юридичних осіб у КНЕДП ДПС
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області звертає увагу на те, що встановлення юридичної особи у КНЕДП ДПС здійснюється за установчими документами юридичної особи або копіями таких документів, які нотаріально засвідчені відповідно до законодавства, або іншими відомостями відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», які містяться у Єдиному державному реєстрі (крім Нерезидентів, встановлення яких здійснюється за витягом з відповідного реєстру, виданого в країні реєстрації іноземної компанії, організації або установчими документами такої юридичної особи або копіями таких документів, які нотаріально засвідчені відповідно до законодавства та за відомостями, які містяться у реєстрі платників податків юридичних осіб – нерезидентів. Установчі документи та витяги, складені іноземною мовою подаються з відміткою консульської служби про легалізацію або з проставленим апостилем, якщо інше не передбачено міжнародним договором разом із нотаріально засвідченим перекладом на українську мову).
При ідентифікації юридичної особи з’ясовується:
- її повне та скорочене (за наявності) найменування;
- місцезнаходження;
- відомості про органи управління та їх склад;
- дані, що ідентифікують осіб, які мають право розпоряджатися рахунками та майном, їх повноваження;
- ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром.
Перелік документів, необхідний для отримання кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів електронного підпису чи печатки юридичних осіб, а також особливості отримання ЕДП різними категоріями осіб можна подивитися на офіційному інформаційного ресурсу Надавача – www.ca.tax.gov.ua – в розділі «Отримання електронних довірчих послуг».
Підстави для відмови у кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів електронного підпису чи печатки
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області повідомляє, що відповідно до Регламенту КНЕДП ДПС України, адміністратор реєстрації приймає рішення про відмову в реєстрації у разі:
- відсутності документів необхідних для ідентифікації та реєстрації;
- відсутності у заявника/відповідальної особи документів, які засвідчують її особу та повноваження;
- подання неналежно засвідчених копій документів;
- подання документів/копій документів, які мають підчистки, дописки, закреслені слова, інші незастережні виправлення, написи олівцем або мають пошкодження, внаслідок чого їх текст (фото) неможливо прочитати (розпізнати);
- невідповідності даних, що визначені в поданих документах, фактичним даним заявника;
- ненадання контактного номеру телефону та діючої електронної адреси;
- ненадання запитів на формування кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів заявником або відповідальною особою;
- відсутності захищених носіїв особистих ключів для генерації особистих ключів у заявника на момент реєстрації;
- з інших обґрунтованих підстав.
Чи можна зазначити посаду працівника юридичної особи у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа електронного підпису, отриманому КНЕДП ДПС
Сектор реєстрації користувачів Головного управління ДПС у Чернігівській області повідомляє, що формою реєстраційної картки для юридичної особи, затвердженою наказом ДПС від 21.12.2022 № 930 «Про затвердження форм реєстраційних документів для отримання електронних довірчих послуг» не передбачено зазначення посади працівника юридичної особи у кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа електронного підпису, отриманому у Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України.
Пресслужба Головного управління ДПС у Чернігівській області